20 ani
Despre
Soluții
Servicii
Produse
Discută cu un consultant ZIPPER
RO
RO EN
Despre
Cine suntem Certificări Testimoniale clienți Echipa Cariere
Social Media
Soluții
Servicii
Arhivare electronică Arhivare fizică Arhivare conform legii Centru de date Mailing Distribuție Time Stamp
Produse
RepoZIP Registratura Mailroom RO e-Factura Fitekin OCS Payments
Media
Noutăți Articole
Contact
Discută cu un consultant ZIPPER
menu
bsz

Ce este diferit la arhivarea electronică conform legii?

Ce este diferit la arhivarea electronică conform legii?
În contextul dezvoltării constante a mijloacelor de eficientizare a timpului, autoritățile din România vin în ajutorul companiilor cu metode actuale și eficiente de păstrare a autenticității documentelor arhivate.

În contextul dezvoltării constante a mijloacelor de eficientizare a timpului petrecut cu generarea documentelor, transmiterea informației către partenerii de afaceri, versionarea documentelor și semnarea acestora în format electronic, autoritățile din România vin în ajutorul companiilor cu metode actuale și eficiente de păstrare a autenticității documentelor arhivate.

Ce înseamnă arhivarea electronică conform legii și cine o reglementează?

Arhivarea electronică conform legii vizează crearea, conservarea, consultarea şi utilizarea documentelor în formă electronică, arhivate sau care urmează a fi arhivate într-o arhivă electronică, urmărind prevederile impuse de legea nr. 135/2007 și legea nr. 16/1996 cu completările și modificările ulterioare, respectând normele de prelucrare, acces și protecția informației cu caracter public sau privat.

În plus, documentele trebuie să fie stocate în centre de date acreditate ce corespund normelor de securitate și verificărilor periodice impuse de Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale conform deciziei 493/2009.

Astfel, pentru a putea realiza arhiva electronică conform legii trebuie îndeplinite următoarele criterii:

  1. Deținerea unui centru de date acreditat MCSI
  2. Deținerea unei aplicații de management al arhivei electronice conform normelor MCSI
  3. Titlul de Administrator de arhivă electronică acreditat MCSI

Ce tipuri de documente necesită arhivare conform legii?

Identificăm necesitatea arhivarii electronice a documentelor în departamente precum Contabilitate, Resurse Umane, Achiziții, etc pentru toate tipurile de documente cu regim special reglementate de lege.

Se poate arhiva electronic, conform legii, orice tip de document, obligativitatea însă se aplică doar documentelor specificate prin lege, cu regim de arhivare pe o perioadă fixă de timp, emise exclusiv în regim electronic. Prin semnarea documentelor emise exclusiv în format electronic, de către titularul dreptului de dispoziție asupra documentului, însoțite de fișa documentelor arhivate se garantează autenticitatea documentelor arhivate.

Se aplică tipurilor de documente specificate prin lege cu regim de păstrare pe o perioadă fixă de timp, emise exclusiv în regim electronic. Vorbim aici de documente de tipul: contractelor, polițelor de asigurări, fluturașilor de salariu, statelor de plată, declarațiilor ANAF.

Care este importanța arhivarii documentelor conform legii?

Importanța arhivarii documentelor conform legii constă în asigurarea securității informației, garantarea integrității documentelor pe o perioadă lungă de timp, identificarea rapidă a documentelor în cadrul arhivei electronice, folosind cuvinte-cheie, posibilitatea folosirii în instanță a documentelor ca mijloace probatorii, nemaifiind nevoie să consultăm arhiva fizică.

Toate aceste avantaje, plus reducerea costurilor privind tipărirea, manevrarea, transportul și depozitarea hârtiei reușesc să facă în așa fel încât arhivarea electronică conform legii să fie soluția de arhivare potrivită celor mai multor companii din zilele noastre.

Despre Zipper România

Parte dintr-un grup de firme cu prezență în 5 țări din Sud-Estul Europei, cu două centre de procesare în România și Moldova, Zipper acoperă nevoile companiilor de a-și optimiza fluxurile interne. Soluțiile și serviciile de prelucrare a datelor și a documentelor recepționate, vehiculate sau expediate dintr-o companie, asigura un suport solid pentru reducerea costurilor și a timpului de prelucrare.

Noi, în compania Zipper România știm că accesul rapid la informație, securitatea și disponibilitatea documentelor sunt importante pentru dumneavoastră și vă oferim soluția optimă care răspunde cerințelor dumneavoastră.

menu
Transformare digitală pentru performanță în lumea reală.
foo-slogan menu
Cine suntem Soluții Servicii Produse
Contact Politica de protecție a datelor Cookies Mecanismul de raportare a incalcarilor legii Setări Cookie-uri
Abonează-te la Newsletter
© Zipper Romania. All rights reserved.
Avem nevoie de acordul Dvs.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul, pentru a oferi funcționalități social media si a analiza traficul. De asemenea, impărtășim informațiile despre experiența de utilizare cu partenerii noștri din social media, publicitate și statistici. Vă rugăm să vă setați preferințele în Setările de cookie-uri și să vizitați Politica de cookies pentru mai multe informații despre cum și de ce sunt folosite pe site-ul nostru.
Setări cookie-uri
Setări cookie-uri
Informații cookie-uri Cookie-uri strict necesare Cookie-uri de funcționalitate Cookie-uri de statistică Cookie-uri de performanță Politica de cookies
Informații cookie-uri
Când vizitezi un site Web, acesta poate stoca sau prelua informații din browserul tău, mai ales sub formă de cookie-uri. Aceste informații ar putea fi despre tine, preferințele tale sau despre dispozitivul tău și sunt folosite pentru a face ca site-ul să funcționeze așa cum te aștepți. De obicei, informațiile nu te identifică direct, dar îți pot oferi o experiență web mai personalizată. Poți alege să nu permiți accesul anumitor tipuri de cookie-uri. Dă clic pe categoria de cookie-uri de mai jos pentru a afla mai multe și pentru a schimba setările noastre prestabilite. Cu toate acestea, trebuie să știi că blocarea cookie-urilor poate influența experiența ta pe site și serviciile pe care le putem oferi.
Cookie-uri strict necesare
Permanent activ
Aceste cookie-uri sunt necesare pentru funcționarea site-ului web și nu pot fi dezactivate în sistemele noastre. Acestea sunt, de obicei, stabilite numai ca răspuns la acțiunile efectuate de dvs. care reprezintă o solicitare de servicii, cum ar fi setarea preferințelor de confidențialitate, autentificarea sau completarea formularelor. Puteți seta browserul să va blocheze sau să vă avertizeze despre aceste cookie-uri, dar în acest caz, anumite părți ale site-ului pot să nu funcționeze corespunzător.
Cookie-uri folosite:
XSRF-TOKEN, _session,
Cookie-uri de funcționalitate
Aceste tipuri de cookie-uri ne permit site-ului nostru web să memoreze alegerile pe care le faceți, precum numele dumneavoastră de utilizator, detaliile de autentificare sau preferințele lingvistice și orice personalizare pe care o efectuați pe site-ul nostru web în timpul vizitei.
Cookie-uri folosite:
cookies_preferences
Cookie-uri de statistică
Aceste tipuri de cookie-uri ne lasă să numărăm vizitele și sursa de trafic pentru a putea măsura și îmbunătăți performanța website-ului. Ele ne ajută să aflăm ce pagini sunt cele mai vizitate și cum vizitatorii interacționează cu website-ul. Toate informațiile colectate de aceste cookie-uri sunt agregate și anonime. Dacă nu dorești să accepți aceste tipuri de cookie-uri noi nu o să mai știm că ai vizitat acest website și nu vom mai putea monitoriza performanța.
Cookie-uri folosite:
_fbp _ga, _gid, _gtm,
Cookie-uri de performanță
Aceste tipuri de cookie-uri ne lasă să numărăm vizitele și sursa de trafic pentru a putea măsura și îmbunătăți performanța website-ului. Ele ne ajută să aflăm ce pagini sunt cele mai vizitate și cum vizitatorii interacționează cu website-ul. Toate informațiile colectate de aceste cookie-uri sunt agregate și anonime. Dacă nu dorești să accepți aceste tipuri de cookie-uri noi nu o să mai știm că ai vizitat acest website și nu vom mai putea monitoriza performanța.
Cookie-uri folosite:
_fbp, _ga, _gid, _gtm,